Skip to content

השוואת מחירי ביטוח ע"י מומחים

בדיקה יסודית עם פונטציאל הוזלה של עשרות אחוזים

השירות האזרחי להר הביטוח עובד עם סוכני ביטוח מורשים בעלי רישיון

מנוע האיתור יסרוק אחר הביטוחים שלכם בכל חברות הביטוח בישראל

2. נציג מטעם סוכנות הביטוח יבצע איתור ביטוחים בכל חברות הביטוח בישראל

נציג מקצועי של הר הביטוח

3. נציג מטעם סוכנות הביטוח יתן לכם מידע ופירוט על הביטוחים שלכם

תשובה על קבלת קרן קורונה

4. תוכלו להוזיל את הביטוחים ולקבל תנאים טובים יותר מחברות הביטוח

* יש למלא את הפרטים בצורה מדויקת, הערכה ראשונית תופיע באופן מיידי

🔒 האתר עושה שימוש באבטחת SSL

מיליארד ש"ח בכפל ביטוחי (TheMarker)
0
מקרים של כפל ביטוחי (גלובס)
0
מהציבור משלם ביטוח משכנתא כפול (ynet)
% 0

בעידן של היום, חובה להשוות מחירי ביטוח

כל אחד מאיתנו חי את חייו בשקט ובשלווה מבלי לחשוב על סיטואציות לא נעימות שעלולות לקרות לנו בכל רגע. סיטואציות כמו תאונה עם הרכב, התמודדות עם מחלה או נזק שנגרם לחפצים שבדירה שלנו הן רק חלק מהסיטואציות המפתיעות האלו, ובדיוק בשביל זה אנחנו מחזיקים במגוון ביטוחים שיוכלו לכסות את ההוצאות הנלוות לכל הסיטואציות האלו. העניין שהיום התחרות בענף הביטוח מאוד גדולה, ואנחנו הצרכנים יכולים להרוויח מזה לא מעט אם נתנהל בצורה נכונה. השוואת מחירי ביטוח היא שלב חובה בדרך להשגת ביטוח שיכסה אתכם במחיר הטוב ביותר! ובמאמר הקרוב נבין איך עושים אותה בצורה הטובה ביותר.

השוואת מחירי ביטוחים

השוואת מחירי ביטוחים

הר הביטוח - תוכן עניינים

ביכולתך להשוות ולחסוך עד 56% בביטוחים הבאים:

ביטוח חיים

ביטוח
חיים

ביטוח דירה

ביטוח
דירה

ביטוח בריאות

ביטוח בריאות

ביטוח רכב

ביטוח
רכב

ביטוח אובדן כושר עבודה

אובדן כ. עבודה

ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי

ביטוח עסק

ביטוח
עסק

סוגי ביטוחים להשוואה

השוואת מחירי ביטוח יכולה לבוא לידי ביטוי על כל סוג ביטוח שאתם רק מעלים על דעתכם. בעולם של היום, כאשר כל אחד מאיתנו מחזיק בלפחות 3 או 4 סוגים של פוליסות ביטוח שונות עבור רכב, דירה, חיים ועסק, אין ברירה אלא לדעת באיזה מרחב אתם נעים, ולבדוק מהן פוליסות הביטוח הטובות ביותר עבורכם הן מבחינת מחיר, הן מבחינת היקף הפוליסה והן מבחינת השירות שאותו מציעה חברת הביטוח שבה תבחרו.

עבור כל סוג ביטוח קיימת השוואת מחירי ביטוח משלו, היות ומדובר כאן על פוליסות שונות שמכסות דברים שונים, ולכן חשוב להיות בטוחים שאתם מבצעים השוואת מחירי ביטוח עבור כל סוג ביטוח הרלוונטי לכם.

ההבדל במחיר יכול להיות משמעותי

כשמדברים על השוואת מחירי ביטוח הספקנים והציניקנים שמבינכם בוודאי יגידו לעצמם שהוצאנו את הסיפור קצת מפרופורציה, ושלא יכולים להיות כאן הבדלי מחירים משמעותיים. אולם זו הזדמנות נהדרת להגיד לכם בצורה חד משמעית – אתם טועים ובגדול. ולמה?

השוואת מחירי ביטוח תביא אתכם למסקנה שלא רק שמדובר בהבדל מחירים, אלא שמדובר כאן בהבדל מחירים שהרבה פעמים הוא מעבר למשמעותי, הוא כמעט כפול. כמובן שהכל תלוי בפוליסת הביטוח שאותה בודקים, אבל באופן כללי מדובר כאן על הבדלים של עשרות שקלים בחודש, וכשמדברים על כמה סוגי פוליסות ביטוח שקיימות במקביל – מדובר כבר על הבדל משמעותי שיכול להסתכם בחסכון של מאות עד אלפי שקלים בשנה.

השוואת מחירי ביטוח – איך עושים את זה?

בעבר, לצורך השוואת מחירי ביטוח, היה צורך להיעזר בהמון סבלנות, אנרגיה ומאמצים על מנת לחלץ מכל חברת ביטוח את כל הפרטים עבור פוליסות הביטוח שהיא מציעה. אנשים היו מתנהלים אל מול טבלאות אקסל עצומות עם עשרות קריטריונים להשוואה, ולמעשה היו צריכים להאזין פעם אחר פעם להסבר המפורט של נציגי חברות הביטוח השונות באשר לפרטי הפוליסות השונות.

אולם היום העניין הזה ממש לא מתנהל בצורה הזאת, הודות לטכנולוגיות מתקדמות של עולם האינטרנט. היום אנחנו נמצאים במצב שבו השוואת מחירי ביטוח תלויה אך ורק בכמה לחיצות כפתור שמפרידות ביניכם לבין המידע שלו אתם זקוקים.

הידעת?
התחרות בענף הביטוח בשנת 2020 היא מהגדולות אי פעם, ולכן השוואת מחירים יכולה לחסוך לך אלפי שקלים בשנה.

כיצד מקבלים את התוצאות

הודות לאותן פלטפורמות מקוונות שמאפשרות לנו לבצע השוואת מחירי ביטוח, עם הזנה של כמה פרטים אישיים נדרשים ולחיצה על כפתור השליחה תוכלו לקבל תוך שניות ספורות את כל פרטי המידע עבור פוליסת הביטוח שאותה אתם משווים. איך זה קורה? אתם למעשה מקבלים דו"ח שמציב בפניכם את הרשימה של חברות הביטוח השונות עם התשובות עבור קטגוריות כמו: מחיר, היקף הפוליסה, גבולות אחריות, תחומי הכיסוי הנכללים בפוליסה ועוד.

מעבר להשוואת מחירי ביטוח, אתם מקבלים כאן בעצם את המידע המלא שיעזור לכם להחליט באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים לרכישת פוליסת הביטוח עבור הצורך שלכם.

את השירות של חברת הביטוח שום דו"ח לא יוכל להציג בפניכם

דבר אחד חשוב תצטרכו בכל אופן לבדוק בעצמכם, בלי קשר להשוואת מחירי ביטוח בבדיקה המקוונת. הדבר הזה הוא השירות של חברות הביטוח, שאותו לצערנו לא ניתן עדיין למדוד באמצעות בדיקה מקוונת. איך תוודאו שאתם נכנסים לחברת ביטוח עם שירות טוב? פשוט מאוד.

ראשית, חשוב מאוד לנסות ולקבל המלצות מהחברים, המכרים ומבני המשפחה שלכם שככל הנראה קיימות עבורם פוליסות ביטוח אצל לפחות אחת מחברות הביטוח. דרכם תוכלו להשיג בקלות מידע אודות ההתנהלות של חברת הביטוח בזמן משבר, התנהלות בזמן תביעה, המהירות שבה מועברים הפיצויים לחשבונכם, הזמינות של סוכן הביטוח והפוליסה עצמה – האם היא מקיפה מספיק? האם ניתן להרחיב את גבולות האחריות? ועוד מידע נוסף שחשוב שיהיה בידיכם.

איך מוודאים שתקבלו שירות טוב מחברת הביטוח

שנית, כדאי מאוד להרים טלפון או לקבוע פגישה עם נציג של חברת הביטוח. אין טוב יותר ממראה עיניים או משמע אוזניים, ולכן שיחת טלפון קצרה תוכל להפגיש ביניכם לבין השירות של חברת הביטוח ולתת לכם אינדיקציה של לקראת מה אתם הולכים. השירות של חברת הביטוח הוא מימד לא פחות חשוב ממימדים כמו מחיר, היקף פוליסה ועוד, שכן מאחורי כל פוליסה טובה אתם רוצים גם לוודא שעומדים אנשים טובים ושירותיים שיעמדו לצידכם בעתות משבר, וכאן טמון הסוד האמיתי.

חובה לעשות ביטוח?

קיומן של פוליסות ביטוח שונות הן במקרים מסויימים עניין של חובה, כמו למשל נהיגה עם ביטוח חובה לרכב. נהיגה ללא ביטוח זה היא עבירה פלילית ועלולה בהחלט לעלות לכם ביוקר. לעומת זאת, ביטוחים אחרים שהם בגדר רשות בכל אופן מומלצים לרכישה על ידכם, מהסיבה הפשוטה שהם מכסים מקרים רבים שעלולים לקרות לכם בחיים.

לצורך הדוגמה, טיסה לחוץ לארץ ללא ביטוח נסיעה לחוץ לארץ תעמיד אתכם בפני מצב שבו אם, לדוגמה, נגנבו לכם פריטים יקרי ערך כמו מחשב נייד, טלפון נייד, מזוודה עם חפצים ועוד – לא יהיה אף גורם שיעמוד מאחוריכם וישיב לכם את כספי הפיצויים שמגיעים לכם. זוהי כמובן רק דוגמה אחת מיני רבות שיכולות להתרחש בחיים, ובכל אחד מהמקרים הלא נעימים הללו של גניבת חפצים, פריצה לרכב, נזקים לדירה, נזקים לגוף ולנפש, מחלה קשה ועוד – חשוב שיהיה גוף שיגבה אתכם. חברות הביטוח תפקידן להבטיח פוליסות שיגנו עליכם בשעת צרה, ולכן כדאי לבצע השוואת מחירי ביטוח עוד היום ולהבטיח את הביטחון האישי שלכם בכל תחום.

מה המחיר של השוואת ביטוחים

השוואת מחירי ביטוח בשירות האזרחי להר הביטוח היא פעולה חינמית לחלוטין ובמעל ל-90% מהמקרים הבדיקה שלנו חסכה מאות ואף אלפי שקלים לאזרחים, כך שאין לך מה להפסיד.

הידעת?
המחיר הסופי של הפוליסה הוא לא הדבר החשוב היחיד, גם התנאים שמעמידה חברת הביטוח חשובים לא פחות

מה הזמן המתאים לרכישת ביטוח חיים?

הזמן המתאים והגיל הנכון עבור רכישת ביטוחי חיים משתנה בין אחד לשני. סיבות שונות יובילו לרכישת ביטוחי חיים בין אם הוצאתם משכנתא מהבנק בעבור בית וצריכים לרכוש ביטוח חיים למשכנתאות ובין אם אתם שוקלים הקמת משפחה ורוצים להבטיח את עתיד משפחתכם מבחינה כלכלית. אך כאשר שוקלים לרכוש ביטוח חיים, מה שנכון לגבי זה כמו בהרבה מקרים אחרים, זה כמה שיותר מקודם יותר חכם. הסיבה איננה רק כי אתם לא יודעים מה יוליד יום, אלא כי אם תוציאו ביטוח חיים בגיל צעיר ובתקופה יותר מוקדמת בחיים שלכם תוכלו לקבל הטבה בפרמיה. הפרמיה של פוליסת הביטוח משתנה בין אחד לשני לפי מאפיינים שונים כגון גיל, מצב בריאותי, עישון והיסטוריה רפואית של משפחתך. לכן, ביטוח אשר נרכש על ידי אנשים בגיל 50 יהיה באופן מידי יותר יקר מביטוח חיים בגיל צעיר יותר.  אם זאת, ניתן למצוא פוליסות ביטוח על ידי חברות הביטוח שיכולות להבטיח לך הטבות בחישוב הפרמיה אפילו עם שינוי במאפיינים האישים שלך כגון גיל.

השוואת מחירים

הדרך לדירה משלכם חולפת ברוב כלל הפעמים בבנק שלכם למטרת קבלת המשכנתא. הבנק אשר יעניק לכם את המשכנתא הנכספת בנוסף גם הולך לחייב אתכם לרכוש עמה פוליסת משכנתא.

בעבר, היה לעשות לבצע פוליסת משכנתא כחלק מלקיחת המשכנתא עצמה, כלומר, אצל הבנק הנותן את המשכנתא בעצמו. אך כיום, חברות רבות מציעות פוליסת משכנתא, ואין חובה על הלווה לעשות את אותה הפוליסה אצל הבנק נותן המשכנתא, אלא ישנה האפשרות לעשות השוואת מחירים בין החברות שונות, וזאת כדי למצוא את  חברת הביטוח אשר מציעה פוליסת משכנתא בתנאים המשתלמים ביותר. רצוי יחד עם זאת, לבדוק כי הבנק נותן המשכנתא מכיר את חברת הביטוח המבצעת את אותה הפוליסה, שהרי המטרה של הפוליסה הינה לתת כיסוי בשביל הבנק, ולא בשביל הלווה, בזמן מקרה ביטוחי, לתבוע את חברת הביטוח.

מהו ביטוח משכנתא?

בפוליסת משכנתא נכללת גם פוליסת מבנה וגם פוליסת חיים. בדרך כלל, פוליסת מבנה תכלול כיסויים כנגד נזקים אשר נגרמו כתוצאה של שריפה, הצפות או פגעים טבעיים. במצב של נזקים למבנה, חברות הביטוח יכסו את הוצאות התיקון בכדי להחזיר לנכס את ערכו המקורי. במצב והאדם שלקח את המשכנתא נפטר, החברות ישלמו את ההחזרים בעבור המשכנתא. כדאי לדעת שפוליסת חיים שנכללת במשכנתא לאת פיצויים כספיים לבני הבית במצב של מות המבוטח, אלא יכלול רק את ההחזרים הכספיים לבנק. בכדי להבטיח פיצויים כספיים אלו, יש לבצע פוליסת חיים נוספת לחוד.

היכן אפשר לעשות ביטוח משכנתא?

אפשר לבצע פוליסת משכנתא מטעם חברות או בעזרת הבנק אשר ממנו לוויתם את ההלוואה. הקפידו לבחון את סעיפי הפוליסה ולהתאים אותם אל צרכים שלכם כמו גם עברו על המחירים. זהו המקום להוסיף שפוליסות המשכנתא הבנקאיות לרוב יקרות מאלו של החברות השונות.

מהו היקף כיסוי בעבור נזקים של ביטוח משכנתא?

פוליסת משכנתא מכסה רק בגין נזקים אשר נגרמו לנכס עצמו, בניגוד לתכולתו. למשל,  אם הנכס ניזוק כתוצאה של פריצה – יפוצה הלווה בעבור הנזקים למבנה, אך לא בעבור הרכוש שניזוק או ניגנב.

מהן ההרחבות של ביטוח משכנתא?

קיימות חברות אשר מציעות הרחבות לפוליסה למצבים אחרים מלבד פטירתו של המבוטח. מקרים כאלו יכללו נכות קשה וקבועה אשר בגינה מאבדים המבוטחים את כושר העבודה שלהם,  חווים אבטלה למשך תקופה ממושכת, או במקרים של גילוי מחלות קשות. במקרים אלה, החברות ישלמו את ההחזרים בעד המשכנתא. הרחבות אחרות אשר מציעות חלקן של החברות כוללות, בין השאר, פיצויים לשם מימון הוצאות העבודה של בעלי מקצוע אשר עסקו בשיפוצים של הנכס אשר ניזוק, וגם מימון השכירות ללווה אשר דירתו ניזוקה ואי אפשר להתגורר בה עד תום השיפוצים.

כיצד יש לבחור ביטוח משכנתא?

בבחירת הפוליסה, ובמסגרת השוואת מחירים, הביאו בחשבון את הנקודות הבאות:

* גובהם של הכיסויים.

* גובה ההחזר החודשי.

* האופציות הרחבות של הפוליסה.

* החזר קבוע או החזר משתנה לפי גילו של הלווה.

מידע נוסף על ביטוח משכנתא

הרבה אנשים ירכשו ביטוח חיים כאשר מוציאים משכנתא. אך ביטוח זה מכסה רק את ההלוואה מהבנק ולא מספק ביטחון כלכלי לנתמכים על ידי המבוטח. לכן, בעת רכישת ביטוח חיים למשכנתא ייתכן ותשקלו הרחבת הביטוח כדי שיבטח את העתיד הכלכלי של משפחתך. ביטוחי חיים בעצם מספקים ביטחון למוטבים בביטוח אשר תלויים מבחינה כלכלית במבוטח. פוליסת ביטוח חיים טובה יכולה להבטיח את הביטחון הכלכלי של משפחה לאחר מקרה מוות או תאונה. דבר זה חשוב ביותר כאשר המשפחה תלויה מאד בשני מפרנסים או במפרנס אחד עיקרי ומורכבת מילדים לפני גיל בגרות. לרוב המצב של ילדים לפני גיל בגרות הינה דווקא כאשר ההורים עדיין בגיל צעיר. לפי כך, דווקא כאשר אתה בגיל צעיר חשוב לרכוש ביטוח שיהווה בטחון כלכלי למשפחה במקרה הצורך. לכל אחד ישנם הרבה מחויבויות כספיות חודשיות, קשה לחשוב על הוספת מחויבות כספית נוספת של פרמיית ביטוח החיים. אך, עם הטבות במס על ביטוחי חיים והשוואה חכמה בין חברות הביטוח השונות, גם אתה תוכל לרכוש את ביטוח החיים הבסיסי החיוני בעבורך.

איך לבחור בפוליסת ביטוח החיים המתאימה ביותר?

יש מספר היבטים שצריך לבחון כאשר משווים בין חברות ביטוח ופוליסות ביטוח שונות בכדי למצוא פוליסת ביטוח חיים מתאימה. השיקולים שמתבצעים במסגרת החלטה על רכישת ביטוח חיים ישתנו בין אדם לאדם אך יש דברים בסיסים שחשובים שישקלו על ידי כל אחד. בעת רכישת ביטוחי חיים חשוב לבחון את הכיסוי של הביטוח, את הפרימה החודשית או התשלום השנתי, האם אתם מעוניינים לבצע כיסוי גם בעבור אובדן כושר עבודה או נכות, האם אתם מעוניינים להוסיף גם חסכון לזמן פרישה ועוד פרטים נוספים.

השוואת ביטוח חיים למשכנתא

השוואה זו חשובה ביותר גם כאשר אתם מעוניינים לרכוש ביטוח חיים למשכנתא, הביטוח המבטח את כיסוי פירעון המשכנתא במקרה של מוות. הכיסוי של הביטוח ותשלומי הפרמיה החודשיים עבור הביטוח כמובן מאד תלויים אחד בשני אך העלות תלויה גם בגורמים אחרים. העלות של הביטוח תהיה גם תלויה במאפיינים אישים ומאפייני סיכון של המבוטח כולל: גיל, מצב בריאותי, היסטוריה רפואית משפחתית, אם אתם מעשנים וכו'. עלות הביטוח תלויה גם בגורמים בגון הוספת מרכיב של חיסכון לביטוח החיים.

מלבד זאת, תנאי ביטוח החיים וכן עלות ביטוח חיים הינו דבר הקשור בניתוח סיכונים. ניתוח הסיכונים בין אדם לאדם משתנה מאד ותלוי במאפיינים רבים ומדיניות חברת הביטוח. לפי כך, קשה לצפות את עלות ביטוח חיים בלי עזרה מקצועית. כמו כן, קשה לבצע השוואה מתאימה בין פוליסות הביטוח ללא עזרה מקצועית. חשוב שתשקלו ייעוץ חד פעמי של יועץ ביטוח לגבי ביטוח החיים שאתם צריכים ויכולים לעמוד בתשלומיו. יועץ ביטוח עצמאי שאיננו קשור לחברת ביטוח מסוימת יוכל לעזור לכם לחסוך כסף רב על ידי ייעוץ מקצועי מתאים. כאשר תבינו יותר טוב על ידי יעוץ מקצועי את רמת הכיסוי הדרושה לכם ואת מאפייני הסיכון שלכם תוכלו לבחור יותר בחוכמה את הביטוח חיים הדרוש לכם והמתאים עבורכם.

הידעת?
ביטוח רכב הוא הביטוח הנפוץ בישראל ומהווה כ-60% מכלל הביטוחים שאנו קונים, השוק גדול וההיצע רחב, לכן חשוב לבצע השוואה מתקדמת של מחירי ביטוח

השוואת מחיר ביטוח סעודי בקיבוצים

על פי הוראות אגף שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, נדרשים הקיבוצים שהיו מבוטחים בביטוח סעודי בפוליסה קולקטיבית, להמיר את הפוליסה הקולקטיבית לפוליסה אישית לכל חבר/ה.

  • בפוליסה האישית לביטוח סעודי יש ערכי פדיון, בנוסף לכיסוי הביטוחי למקרה סעודי.
  • בחינת עלות הביטוח הסעודי צריכה להיבחן על פני מספר שנים. אני ממליץ לבחון על פני 20 שנה.
  • בחינת עלות הביטוח הסעודי צריכה להיבחן בדרך של קבלת יותר מהצעת ביטוח אחת  באמצעות סוכן אחד. נכון לבחון מספר הצעות אצל יותר מסוכנות ביטוח אחת.
  • בבחינת הצעות הביטוח של סוכני הביטוח, יש לבחון בנוסף לתנאי הביטוח על פי הפוליסה, גם את מערך השירות שסוכנות הביטוח תעמיד לרשותם של חברי הקיבוץ וגם את ההיסטוריה של סוכנות הביטוח בכל הקשור לביטוחי בריאות באופן כללי ובביטוח סעודי באופן יותר ספציפי.

חיתום רפואי

סביר ביותר שחברת הביטוח בה התקיים הביטוח הקולקטיבי, תסכים לקבל את כל החברים והחברות לביטוח בפוליסה אישית, ללא חיתום רפואי. כך מקובל בביטוחי חיים וביטוחי בריאות, וזאת על סכומי הביטוח כפי שהינם בפוליסה הקולקטיבית. הגדלת סכומי הביטוח במעבר מפוליסה קולקטיבית לפוליסה אישית תחייב חיתום רפואי מלא או לכל הפחות על ההפרש בין הביטוח הקיים לבין סכומי הביטוח הנוספים.

האפשרות שחברת ביטוח אחרת מחברת הביטוח בה התקיימה הפוליסה הקולקטיבית, תקבל לביטוח סעודי ללא חיתום רפואי את החברים שהיו מבוטחים בביטוח סעודי קולקטיבי בחברת ביטוח כל שהיא, בסכומי ביטוח זהים, קלושה ביותר. עדיף להתמקד בהצעות ממספר סוכני ביטוח לביטוח אישי באותה חברת ביטוח בה נערך הביטוח הקולקטיבי ואף באותה פוליסה אישית. תחרות בין סוכני ביטוח מוזילה את עלות הביטוח.

קרן פנימית – קרן מילואים

החלופה של יצירת קרן פנימית (קרן מילואים) שמטרתה ביטוח סעודי לחברי הקיבוץ, תהיה חלופה רצינית ויעילה.

הביטוח האישי בפוליסות לביטוח סעודי בחברות הביטוח התייקר מאד. ההתייקרות נובעת בעיקר, בגין הוספת רכיב החיסכון לפוליסה לביטוח סעודי. על ידי יצירת תעריף פנימי שייתן מענה לעלויות הנגזרות ממצב סעודי, ניתן לקיים ביטוח סעודי המתבסס על הקרן הפנימית ושאר המקורות לכיסוי עלות חבר קיבוץ סעודי, וזאת על פי מאזן “מקורות ושימושים”:

התמחור של תקציב לאדם סעודי נע בין 12,000 ₪ לחודש ל: 15,000 ₪ לחודש.
ההיסטוריה של הביטוח הסעודי בקיבוץ מראה שהגדרות מצב סעודי בקיבוץ שונות מהגדרות מצב סעודי על פי תנאי הפוליסה בחברת ביטוח. יש פער משמעותי בין האישור התביעות בפוליסה הקולקטיבית לבין החברים שהקיבוץ מגדיר אותם כסעודים. זה משתנה החלטה דומיננטי בבחירת אופן הביטוח הסעודי והוא תומך בחלופה של יצירת קרן פנימית – קרן מילואים לביטוח סעודי.

המודל התחשיבי שאני מספק לקיבוץ למטרת השוואה בין כל החלופות הנ”ל לביטוח סעודי והכולל השוואה של שתים עד שלוש חלופות בחברות ביטוח וכן יצירת קרן ביטוח סעודי בקרן מילואים, מספק לקיבוץ את מאזן המקורות והשימושים הנ”ל ומאפשר לקיבוץ קבלת החלטות עם בסיס מושכל וראלי.

חשוב לדעת

בעת השוואת מחירי ביטוח בפוליסה אישית באותה חברת ביטוח בה נערך הביטוח הקולקטיבי, מיותר מסוכנות ביטוח אחת, ניתן להוזיל משמעותית את הביטוח האישי. תחרות היא דבר טוב לקיבוץ. עוד דבר שחשוב לדעת, שיצירת לוח זמנים קצר על מנת לשמור על הטבת רציפות הביטוח וויתור על חיתום רפואי, היא טקטיקה שיווקית. לא צריך להירדם בשמירה אבל לבטח לא להיכנס לפניקה שמביאה להחלטות ללא בסיס נתונים רחב וטוב.

הידעת?
השוואת מחירי ביטוח בשירות האזרחי להר הביטוח היא פעולה חינמית לחלוטין ובמעל ל-90% מהמקרים הבדיקה שלנו חסכה מאות ואף אלפי שקלים לאזרחים, כך שאין לך מה להפסיד.

השוואת מחיר ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הוא שם מסחרי, מותג, לפנסיה בחברת ביטוח. בעבר, ניתן היה להצטרף לקרן פנסיה רק על פי הסכם קיבוצי או צו הרחבה. אזרח שלא עבד בתאגיד שנכלל בהסכם קיבוצי, לא יכול היה להצטרף כעמית לקרן פנסיה. באמצע שנות השמונים, קיבלו חברות הביטוח היתר לשווק פוליסות לקצבה. “ביטוח מנהלים” הוא השם שנבחר לפוליסה שמשלבת ביטוח חיים עם חסכון פנסיוני. השם ביטוח מנהלים“ זכה להצלחה מדהימה. ראשית, תכנית הפנסיה בביטוח מנהלים אפשרה לכל אזרח במדינה לחסוך לפנסיה בגיל פרישה ללא השתייכות להסתדרות או להסכם קיבוצי או צו הרחבה וגם בחלק מההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה אפשרו למנהלים לבטח חלק משכרם או את כל שכרם בביטוח מנהלים. מהבחינה המסחרית, זכה השם “ביטוח מנהלים” להצלחה הנגזרת מהדימוי האישי שיש לבעל פוליסה לביטוח מנהלים, כמנהל, כאדם בעל ערך.
אדגיש שבניגוד לקרן פנסיה, בה מעוגנות זכויות העמיתים בתקנון קרן הפנסיה, ביטוח מנהלים הוא הסדר פנסיה המעוגן בפוליסה. הפוליסה היא חוזה אחיד בין חברת הביטוח והמבוטח ואין לשנותו וכל התנאים בפוליסות שיתוארו במאמר זה, תקפים מיום תחילת הביטוח ועד תום תקופת הביטוח ולא ניתן לשנתם, אלה על פי חקיקה ספציפית (אני חייב לציין זאת למרות שהסבירות לחקיקה: “משנה תנאי פוליסה” לא גבוהה ומאד מוגבלת מהבחינה המשפטית).

תיאור עיקרי הפוליסה לביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הוא שם מסחרי, מותג, לפנסיה בחברת ביטוח הפוליסות לביטוח מנהלים עברו לא מעט שינויים במהלך השנים ועל כן התיאור של תנאי הפוליסה, יהיה לפי תקופות. השם “ביטוח מנהלים” נשאר במשך כל השנים. ואולם, תנאי הביטוח והפנסיה השתנו מידי פעם ועל כן התיאור לפי תקופות. גם בתוך התקופות המתוארות הוצאו מספר פוליסות לביטוח מנהלים עם שינויים קלים. לא אתאר את השינויים בתת התקופות, על שום שלעניין המאמר הם שינויים משניים וגם על שום שתכלית המאמר להציג עקרונות.
פוליסה שתחילתה בתקופה המתוארת, תנאי הפוליסה הבסיסיים הם על פי תנאי הפוליסה לאותה תקופה. התיאורים וההסברים מתמקדים בעקרונות הבסיס של הפוליסות. על מנת להבין את הפוליסה או הפוליסות האישיות של הקורא, ו/או לקבל החלטות מעשיות, נדרש ייעוץ פנסיוני מקצועי וממוקד וספציפי על ידי מומחה פנסיוני, ברמה הגבוהה ביותר כפי שאני מציע באתר זה. מטרת הצגת ביטוח המנהלים היא להאיר את חשיבות הברור הספציפי עם יועץ פנסיוני מומחה. לא יהיה נכון ואינני ממליץ, לקבל החלטות מעשיות על פי מאמר זה, אלה על פי ייעוץ פנסיוני מקצועי ספציפי של מומחה מורשה.
במחצית הראשונה של שנות ה-80 במאה העשרים הוצעה לציבור פוליסה מסוג “עדיף” ששילבה חסכון וביטוח חיים. 75% מהתשלום החודשי נצבר בפוליסה, 25% מהתשלום החודשי רכש ביטוח חיים. הפוליסות האלו ששמם כיום “מעורב” היו צמודות למדד המחירים לצרכן. כלומר, גם התשלום החודשי וגם סכומי הביטוח היו צמודים למדד המחירים לצרכן. פוליסות אלו לא היו פוליסות לקצבה (עם כניסת הפוליסות מסוג “עדיף” צמודות לשכר, הותר לבעלי פוליסות מעורבות, לפי בחירה אישית, לחתום ולצרף לפוליסה “נספח קצבה”).
במחצית השנייה של שנות ה-80 שונתה פוליסת “העדיף” לפוליסה צמודה לשכר והבסיס לרכישת פנסיה נקבע 72% לחיסכון ו: 28% לרכישת ביטוח. המאמר עוסק בסוג זה של פוליסות מסוג “עדיף” צמודות לשכר.

רגע לפני שאתם עוזבים...

אנחנו מתחייבים להוזלה של תיק הביטוח עד 56%!

זה לא הזמן לשלם מחירים מופקעים!

מיליארד ש"ח בכפל ביטוחי (TheMarker)
0
מקרים של כפל ביטוחי (גלובס)
0
מהציבור משלם ביטוח משכנתא כפול (ynet)
% 0